000000971 001__ 971 000000971 005__ 20250211155744.0 000000971 0247_ $$a10.34989/swp-2004-37$$2DOI 000000971 035__ $$a10.34989/swp-2004-37 000000971 041__ $$aeng 000000971 084__ $$aE Macroeconomics and Monetary Economics$$03005 000000971 084__ $$aE5 Monetary Policy, Central Banking, and the Supply of Money and Credit$$03043 000000971 084__ $$aE52 Monetary Policy$$03046 000000971 084__ $$aE58 Central Banks and Their Policies$$03047 000000971 084__ $$aE6 Macroeconomic Policy, Macroeconomic Aspects of Public Finance, and General Outlook$$03049 000000971 084__ $$aE62 Fiscal Policy$$03052 000000971 245__ $$aThe Implications of Transmission and Information Lags for the Stabilization Bias and Optimal Delegation 000000971 260__ $$bBank of Canada 000000971 269__ $$a2004 000000971 300__ $$a1 online resource (v, 23 pages) 000000971 336__ $$aText 000000971 347__ $$bPDF 000000971 520__ $$aIn two recent papers, Jensen (2002) and Walsh (2003), using a hybrid New Keynesian model, demonstrate that a regime that targets either nominal income growth or the change in the output gap can effectively replicate the outcome under commitment and hence reduce the size of the stabilization bias. Moreover, these two targeting regimes have been shown to outperform a regime that targets inflation, except when inflation expectations are predominantly backward looking. In this paper, the authors modify an otherwise conventional New Keynesian model to include transmission and information lags, two key problems faced by policy-makers, and they examine whether the results from the baseline model are robust to these two modifications. The authors find that the gains from commitment are considerably reduced when the model includes these two features, which implies that optimal delegation is less important. Furthermore, a regime that targets CPI inflation in a conservative manner is found to perform well and even outperforms the targeting regimes advocated by Jensen and Walsh under certain conditions.$$7Abstract 000000971 520__ $$aÀ l'aide d'un nouveau modèle keynésien hybride, Jensen (2002) et Walsh (2003) montrent, dans deux études récentes, qu'un régime prenant pour cible soit le taux de croissance du revenu nominal soit la variation de l'écart de production permet de reproduire la solution obtenue avec une règle d'engagement et de réduire ainsi le biais de stabilisation. Par ailleurs, ces deux régimes se comportent mieux qu'un régime fondé sur la poursuite d'une cible d'inflation, à l'exception des cas où les anticipations d'inflation sont essentiellement rétrospectives. Lam et Pelgrin modifient le cadre standard du nouveau modèle keynésien pour y introduire des retards d'information et de transmission — deux caractéristiques clés pour les décideurs de la politique monétaire. Les auteurs cherchent à déterminer si les résultats de la littérature résistent à ces deux modifications. Ils constatent que les gains découlant de l'engagement des autorités monétaires sont considérablement réduits lorsque le modèle inclut ces deux caractéristiques, ce qui implique que le caractère optimal de la délégation de la politique monétaire revêt moins d'importance. Finalement, un régime qui prend pour cibles l'inflation des prix à la consommation et l'écart de production se comporte relativement bien et est parfois préférable, sous certaines conditions, aux régimes de politique monétaire décrits par Jensen et Walsh.$$7Résumé 000000971 540__ $$aCreative Commons Attribution 4.0 International$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode$$fCC-BY-4.0 000000971 6531_ $$aInflation targets 000000971 6531_ $$aTransmission of monetary policy 000000971 6531_ $$aCibles en matière d'inflation 000000971 6531_ $$aTransmission de la politique monétaire 000000971 7001_ $$aLam, Jean-Paul 000000971 7001_ $$aPelgrin, Florian 000000971 789__ $$w1192-5434$$2ISSN$$eIsPartOf 000000971 8301_ $$aStaff Working Paper 000000971 8301_ $$aDocument de travail du personnel 000000971 8564_ $$uhttps://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/971/files/wp04-37.pdf$$9a17b35c6-da01-49ef-8d69-d5f32cdf14b1$$s447249$$zFile Source: Bank of Canada website, 2024 000000971 909CO $$ooai:www.oar-rao.bank-banque-canada.ca:971$$pbibliographic 000000971 980__ $$aStaff Research 000000971 980__ $$aRDM 000000971 991__ $$aPublic