000000967 001__ 967 000000967 005__ 20250211155744.0 000000967 0247_ $$a10.34989/swp-2004-33$$2DOI 000000967 035__ $$a10.34989/swp-2004-33 000000967 041__ $$aeng 000000967 084__ $$aE Macroeconomics and Monetary Economics$$03005 000000967 084__ $$aE5 Monetary Policy, Central Banking, and the Supply of Money and Credit$$03043 000000967 084__ $$aE58 Central Banks and Their Policies$$03047 000000967 245__ $$aCounterfeiting: A Canadian Perspective 000000967 260__ $$bBank of Canada 000000967 269__ $$a2004 000000967 300__ $$a1 online resource (v, 35 pages) 000000967 336__ $$aText 000000967 347__ $$bPDF 000000967 520__ $$aCounterfeiting is a significant public policy issue, because paper money, despite rumours of its demise, remains an important part of our payments system. Various parties have a stake in the prevention of counterfeiting. For individuals and businesses, the share of counterfeits in outstanding currency indicates the likelihood that the next bill they receive will be counterfeit. For government, it indicates the extent to which the circulation of counterfeits displaces legitimate currency and reduces its seigniorage benefit from the right to issue currency. Most significantly for monetary authorities, it indicates the degree to which counterfeiting challenges the integrity of the nation's currency. The author considers the economic issues that counterfeiting raises. He proposes an innovative method for estimating the quantity of counterfeit currency in circulation and develops estimates for Canada for 2001. Such a measure can make a significant contribution to public policy by providing a basis, through international comparisons, for assessing the effectiveness of different currency features in combatting counterfeiting.$$7Abstract 000000967 520__ $$aLa contrefaçon constitue un problème majeur pour les pouvoirs publics parce que, en dépit des bruits courant sur sa disparition éventuelle, le papier-monnaie demeure une composante importante de notre système de paiement. Un grand nombre d'agents économiques ont intérêt à ce que l'on fasse échec à la contrefaçon. Pour les particuliers et les entreprises, la proportion de faux par rapport à l'ensemble des billets en circulation indique la probabilité que le prochain billet reçu soit un faux. Pour le gouvernement, elle reflète la mesure dans laquelle les faux billets se substituent aux billets authentiques et réduisent les revenus de seigneuriage découlant du privilège d'émission. Fait particulièrement important pour les autorités monétaires, cette proportion donne une idée de la mesure dans laquelle la contrefaçon remet en cause l'intégrité de la monnaie nationale. L'auteur examine les problèmes économiques que soulève la contrefaçon. Il propose une nouvelle méthode d'estimation de la quantité de faux billets en circulation et présente des estimations du degré de contrefaçon au Canada en 2001. Du fait qu'elle permet d'effectuer des comparaisons internationales pour juger de l'efficacité des éléments de sécurité intégrés aux billets de banque, cette mesure peut apporter une contribution appréciable à la politique des pouvoirs publics en matière de lutte à la contrefaçon.$$7Résumé 000000967 540__ $$aCreative Commons Attribution 4.0 International$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode$$fCC-BY-4.0 000000967 6531_ $$aBank notes 000000967 6531_ $$aBillets de banque 000000967 7001_ $$aChant, John 000000967 789__ $$w1192-5434$$2ISSN$$eIsPartOf 000000967 8301_ $$aStaff Working Paper 000000967 8301_ $$aDocument de travail du personnel 000000967 8564_ $$uhttps://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/967/files/wp04-33.pdf$$91c508053-a8f8-4b4b-ac52-0366a8c476cb$$s378267$$zFile Source: Bank of Canada website, 2024 000000967 909CO $$ooai:www.oar-rao.bank-banque-canada.ca:967$$pbibliographic 000000967 980__ $$aStaff Research 000000967 980__ $$aRDM 000000967 991__ $$aPublic