000000885 001__ 885 000000885 005__ 20250211155736.0 000000885 0247_ $$a10.34989/swp-2001-20$$2DOI 000000885 035__ $$a10.34989/swp-2001-20 000000885 041__ $$aeng 000000885 084__ $$aF International Economics$$03061 000000885 084__ $$aF3 International Finance$$03084 000000885 084__ $$aF34 International Lending and Debt Problems$$03089 000000885 084__ $$aF4 Macroeconomic Aspects of International Trade and Finance$$03095 000000885 084__ $$aF42 International Policy Coordination and Transmission$$03098 000000885 245__ $$aThe Resolution of International Financial Crises: Private Finance and Public Funds 000000885 260__ $$bBank of Canada 000000885 269__ $$a2001 000000885 300__ $$a1 online resource (viii, 15 pages) 000000885 336__ $$aText 000000885 347__ $$bPDF 000000885 520__ $$aOver the past year and a half, the Bank of England and the Bank of Canada have been developing a framework for the resolution of international financial crises that aligns incentives for all parties to deal with a crisis and preserve the integrity of the international financial system. The framework is built on principles, not rules. It attempts to be clear about the respective roles and responsibilities of the public and private sectors. A central element in shaping private sector expectations is knowledge that the official sector will behave predictably. Constraints on lending by the International Monetary Fund are a key step in that direction. They ensure that private sector involvement is a crucial part of crisis resolution, and they help encourage debtors and creditors to seek co-operative solutions to a crisis. Characterized by constraints, clarity, and orderliness, the framework has the potential to reduce the incidence and cost of financial crises.$$7Abstract 000000885 520__ $$aAu cours de la dernière année et demie, la Banque d'Angleterre et la Banque du Canada ont mis au point un cadre de résolution des crises financières internationales qui incite tant les créanciers que les débiteurs à faire face à ces crises tout en préservant l'intégrité du système financier international. Ce cadre, fondé sur des principes plutôt que sur des règles, tente de clarifier les rôles et les responsabilités qui incombent respectivement aux secteurs public et privé. Le caractère prévisible des décisions des organismes officiels influe grandement sur les anticipations du secteur privé, et la limitation des crédits octroyés par le Fonds monétaire international favorise nettement cette prévisibilité. L'imposition de telles limites confère au secteur privé un rôle crucial dans la résolution des crises, tout en incitant débiteurs et créanciers à travailler de concert à la recherche de solutions. Axé sur la limitation des crédits officiels, sur la clarté et sur une approche ordonnée, ce cadre peut contribuer à réduire l'incidence des crises financières ainsi que leurs coûts.$$7Résumé 000000885 540__ $$aCreative Commons Attribution 4.0 International$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode$$fCC-BY-4.0 000000885 6531_ $$aInternational topics 000000885 6531_ $$aQuestions internationales 000000885 7001_ $$aHaldane, Andy 000000885 7001_ $$aKruger, Mark 000000885 789__ $$w1192-5434$$2ISSN$$eIsPartOf 000000885 8301_ $$aStaff Working Paper 000000885 8301_ $$aDocument de travail du personnel 000000885 8564_ $$uhttps://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/885/files/wp01-20.pdf$$9c16685fa-1bf0-43be-bdcc-c5573c9ba0a4$$s93865$$zFile Source: Bank of Canada website, 2024 000000885 909CO $$ooai:www.oar-rao.bank-banque-canada.ca:885$$pbibliographic 000000885 980__ $$aStaff Research 000000885 980__ $$aRDM 000000885 991__ $$aPublic