000000727 001__ 727 000000727 005__ 20250211155722.0 000000727 0247_ $$a10.34989/swp-1996-6$$2DOI 000000727 035__ $$aswp-1996-6 000000727 041__ $$aeng 000000727 084__ $$aH Public Economics$$03162 000000727 084__ $$aH6 National Budget, Deficit, and Debt$$03203 000000727 084__ $$aH63 Debt; Debt Management; Sovereign Debt$$03207 000000727 245__ $$aProvincial Credit Ratings in Canada: An Ordered Probit Analysis 000000727 260__ $$bBank of Canada 000000727 269__ $$a1996 000000727 300__ $$a1 online resource (47 pages) 000000727 336__ $$aText 000000727 347__ $$bPDF 000000727 520__ $$aThe author estimates the relationship between the provincial credit ratings, as assessed by Standard & Poor's, and a number of economic variables, using the ordered probit methodology. All the variables in her estimation prove to be significant. In particular, she finds that downgrades take place at almost the same speed at different levels of the debt-to-GDP ratio, based on a pooled sample of nine provinces. Based on smaller pools of provinces with similar economic charateristics, she finds that downgrades take place at different speeds at different levels of the debt-to-GDP ratio. To assess the likelihood of further provincial government rating downgrades, the author generates probabilistic projections of the provincial credit ratings over the years 1996 to 2000 under various assumptions about government revenue and spending growth. The projections suggest that no further downgrades are likely for provinces whose policies result in only moderate increases or decreases in the debt-to-GDP ratio. Some provinces may be upgraded if they benefit from income growth or follow fiscal policies that result in a declining debt-to-GDP ratio or an improvement in other explanatory variables.$$7Abstract 000000727 520__ $$aL'auteure utilise la méthode des probits ordonnés pour estimer les relations entre les cotes de solvabilité octroyées aux provinces par Standard & Poor's et un certain nombre de variables économiques. Les résultats s'avèrent significatifs dans le cas de toutes les variables estimées. En particulier, l'auteure constate, sur la foi d'un échantillon regroupant les données de neuf provinces, que les déclassements se produisent à peu près au même rythme à différents niveaux du ratio de la dette au PIB. Lorsque l'estimation porte sur de plus petits échantillons de provinces ayant des profils économiques semblables, les déclassements surviennent à des rythmes qui varient avec le niveau du ratio de la dette au PIB. Afin d'évaluer les chances que survienne un nouvel abaissement des cotes de solvabilité provinciales, l'auteure effectue des projections probabilistes de ces dernières sur la période 1996-2000, en s'appuyant sur diverses hypothèses relatives à la croissance des recettes et des dépenses publiques. Les résultats semblent indiquer qu'un nouveau déclassement est peu probable dans le cas des provinces dont le ratio de la dette au PIB n'augmente ou ne diminue que légèrement sur la période de projection. Certaines provinces pourraient voir leur cote monter si la croissance économique ou leurs politiques budgétaires donnaient lieu à une réduction du ratio de la dette au PIB ou à une amélioration d'autres variables explicatives.$$7Résumé 000000727 540__ $$aCreative Commons Attribution 4.0 International$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode$$fCC-BY-4.0 000000727 6531_ $$aFinancial markets 000000727 6531_ $$aMarchés financiers 000000727 7001_ $$aCheung, Stella 000000727 789__ $$w1192-5434$$2ISSN$$eIsPartOf 000000727 8301_ $$aStaff Working Paper 000000727 8301_ $$aDocument de travail du personnel 000000727 8564_ $$uhttps://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/727/files/wp96-6.pdf$$9dc60ae1b-3e14-41e4-ba7f-723ed79baf01$$s1200034$$zFile Source: Bank of Canada website, 2024 000000727 909CO $$ooai:www.oar-rao.bank-banque-canada.ca:727$$pbibliographic 000000727 980__ $$aStaff Research 000000727 980__ $$aRDM 000000727 991__ $$aPublic