000002499 001__ 2499 000002499 005__ 20250211155912.0 000002499 0247_ $$a10.34989/swp-2011-22$$2DOI 000002499 035__ $$a10.34989/swp-2011-22 000002499 041__ $$aeng 000002499 084__ $$aD Microeconomics$$02929 000002499 084__ $$aD8 Information, Knowledge, and Uncertainty$$02992 000002499 084__ $$aD82 Asymmetric and Private Information; Mechanism Design$$02995 000002499 084__ $$aD83 Search; Learning; Information and Knowledge; Communication; Belief; Unawareness$$02996 000002499 084__ $$aE Macroeconomics and Monetary Economics$$03005 000002499 084__ $$aE3 Prices, Business Fluctuations, and Cycles$$03029 000002499 084__ $$aE31 Price Level; Inflation; Deflation$$03031 000002499 245__ $$aMoney and Price Posting under Private Information 000002499 269__ $$a2011 000002499 300__ $$a1 online resource (iii, 29 pages) 000002499 336__ $$aText 000002499 347__ $$bPDF 000002499 520__ $$aWe study price posting with undirected search in a search-theoretic monetary model with divisible money and divisible goods. Ex ante homogeneous buyers experience match specific preference shocks in bilateral trades. The shocks follow a continuous distribution and the realization of the shocks is private information. We show that generically there exists a unique price posting monetary equilibrium. In equilibrium, each seller posts a continuous pricing schedule that exhibits quantity discounts. Buyers spend only when they have high enough preferences. As their preferences are higher, they spend more till they become cash constrained. Since inflation reduces the future purchasing power of money and the value of retaining money, buyers tend to spend their money faster in response to higher inflation. In particular, more buyers choose to spend money and buyers spend on average a higher fraction of their money. The model naturally captures the hot potato effect of inflation along both the intensive margin and the extensive margin.$$7Abstract 000002499 520__ $$aLes auteures étudient le comportement d’acheteurs qui ne peuvent observer les prix affichés qu’après leur appariement à un vendeur, dans le cadre d’un modèle théorique de prospection monétaire caractérisé par la divisibilité de la monnaie et des biens. Les préférences des acheteurs, considérés a priori comme homogènes, font l’objet de chocs durant les rencontres bilatérales avec le vendeur. Ces chocs suivent une loi de distribution continue et leur réalisation constitue une information connue des seuls acheteurs. Les auteures montrent qu’il existe de façon générale un équilibre monétaire unique pour les prix affichés. À l’équilibre, chaque vendeur affiche une série continue de prix assortis de rabais sur les quantités. Les acheteurs ne dépensent que si leurs préférences sont suffisamment fortes, et plus leurs préférences s’élèvent, plus ils consomment, jusqu’à épuisement de leurs fonds. Puisque l’inflation diminue le pouvoir d’achat futur ainsi que l’intérêt qu’il y a à conserver de l’argent, les acheteurs sont portés à dépenser plus rapidement lorsque l’inflation augmente. En particulier, un plus grand nombre d’acheteurs décident de dépenser et ils dépensent en moyenne une part accrue de la monnaie en leur possession. Le modèle parvient à recréer l’effet de délestage causé par la hausse de l’inflation, tant dans sa dimension intensive que dans sa dimension extensive.$$7Résumé 000002499 540__ $$aCreative Commons Attribution 4.0 International$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode$$fCC-BY-4.0 000002499 6531_ $$aEconomic models 000002499 6531_ $$aInflation and prices 000002499 6531_ $$aModèles économiques 000002499 6531_ $$aInflation et prix 000002499 7001_ $$aDong, Mei 000002499 7001_ $$aJiang, Janet Hua 000002499 789__ $$w1701-9397$$2ISSN$$eIsPartOf 000002499 791__ $$aJournalArticle$$eIsPreviousVersionOf$$iStaff Working Paper is published in peer-reviewed journal$$2DOI$$tMoney and price posting under private information$$w10.1016/j.jet.2013.12.005$$c2014$$dJournal of Economic Theory (Elsevier)$$j150$$o740$$q777 000002499 8301_ $$aStaff Working Paper 000002499 8301_ $$aDocument de travail du personnel 000002499 8564_ $$uhttps://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/2499/files/wp2011-22.pdf$$9b899b798-fdd6-4c93-b5bc-99fd7b656a60$$s283543$$zFile Source: Bank of Canada website, 2024 000002499 909CO $$ooai:www.oar-rao.bank-banque-canada.ca:2499$$pbibliographic 000002499 980__ $$aStaff Research 000002499 980__ $$aRDM 000002499 991__ $$aPublic