000001647 001__ 1647 000001647 005__ 20250211155843.0 000001647 0247_ $$a10.34989/swp-2013-22$$2DOI 000001647 035__ $$a10.34989/swp-2013-22 000001647 041__ $$aeng 000001647 084__ $$aD Microeconomics$$02929 000001647 084__ $$aD8 Information, Knowledge, and Uncertainty$$02992 000001647 084__ $$aD82 Asymmetric and Private Information; Mechanism Design$$02995 000001647 084__ $$aD83 Search; Learning; Information and Knowledge; Communication; Belief; Unawareness$$02996 000001647 084__ $$aE Macroeconomics and Monetary Economics$$03005 000001647 084__ $$aE4 Money and Interest Rates$$03035 000001647 084__ $$aE42 Monetary Systems; Standards; Regimes; Government and the Monetary System; Payment Systems$$03038 000001647 245__ $$aThe Threat of Counterfeiting in Competitive Search Equilibrium 000001647 269__ $$a2013 000001647 300__ $$a1 online resource (iii, 35 pages) 000001647 336__ $$aText 000001647 347__ $$bPDF 000001647 520__ $$aRecent studies in monetary theory show that if buyers can use lotteries to signal the quality of bank notes, counterfeiting does not occur in a pooling equilibrium. In this paper, I investigate the robustness of this non-existence result by considering an alternative trading mechanism. Specifically, a competitive search environment is employed in which sellers post offers and buyers direct their search based on those offers. In contrast to the previous studies, buyers’ ability to signal is fully eliminated in this environment. However, I find that counterfeiting does not exist if the equilibrium concept proposed by Guerrieri et al. (2010) is used. This is a refinement scheme in which sellers’ out-of-equilibrium beliefs about the likelihood of meeting with different types of buyers are restricted. Moreover, a threat of counterfeiting can result in the collapse of a monetary equilibrium. An extension of the model is provided which allows the threat of counterfeiting to materialize, in that some buyers cannot observe the offers, and therefore search randomly. Counterfeit notes are produced by those buyers who randomly search.$$7Abstract 000001647 520__ $$aLes récentes études en théorie monétaire ont montré que, si les indications des acheteurs sur la qualité des billets de banque sont obtenues au moyen de loteries, la contrefaçon n’existe pas en situation d’équilibre non séparateur. L’auteur fait appel ici à un autre mécanisme de négociation pour vérifier la robustesse de ce résultat. Il définit un cadre de prospection concurrentielle dans lequel les vendeurs affichent des offres qui aiguillent les acheteurs. Il est impossible à ces derniers de transmettre des signaux, hypothèse différente de celle retenue dans les travaux précédents. L’auteur conclut que, malgré cela, la contrefaçon n’existe pas en situation d’équilibre si l’équilibre est défini à la manière de Guerrieri et autres (2010), qui appliquent des restrictions aux croyances hors équilibre des vendeurs quant à la probabilité de rencontrer différents types d’acheteurs. L’étude fait en outre ressortir qu’une menace de contrefaçon peut entraîner l’effondrement de l’équilibre monétaire. L’auteur présente une extension du modèle dans laquelle cette menace peut se concrétiser du fait que certains acheteurs n’ont pas connaissance des offres et procèdent par conséquent à la prospection de manière aléatoire. Ce sont ces acheteurs qui peuvent produire de faux billets.$$7Résumé 000001647 540__ $$aCreative Commons Attribution 4.0 International$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode$$fCC-BY-4.0 000001647 6531_ $$aBank notes 000001647 6531_ $$aBillets de banque 000001647 7001_ $$aShao, Enchuan 000001647 789__ $$w1701-9397$$2ISSN$$eIsPartOf 000001647 8301_ $$aStaff Working Paper 000001647 8301_ $$aDocument de travail du personnel 000001647 8564_ $$uhttps://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/1647/files/wp2013-22.pdf$$933f88943-af64-4bc7-b00d-d2c0eb94e1f1$$s559614$$zFile Source: Bank of Canada website, 2024 000001647 909CO $$ooai:www.oar-rao.bank-banque-canada.ca:1647$$pbibliographic 000001647 980__ $$aStaff Research 000001647 980__ $$aRDM 000001647 991__ $$aPublic