000001630 001__ 1630 000001630 005__ 20250211155842.0 000001630 0247_ $$a10.34989/swp-2013-5$$2DOI 000001630 035__ $$a10.34989/swp-2013-5 000001630 041__ $$aeng 000001630 084__ $$aE Macroeconomics and Monetary Economics$$03005 000001630 084__ $$aE3 Prices, Business Fluctuations, and Cycles$$03029 000001630 084__ $$aE30 General$$03030 000001630 084__ $$aE31 Price Level; Inflation; Deflation$$03031 000001630 084__ $$aL Industrial Organization$$03364 000001630 084__ $$aL1 Market Structure, Firm Strategy, and Market Performance$$03367 000001630 084__ $$aL11 Production, Pricing, and Market Structure; Size Distribution of Firms$$03369 000001630 084__ $$aL16 Industrial Organization and Macroeconomics: Industrial Structure and Structural Change; Industrial Price Indices$$03374 000001630 245__ $$aMarket Structure and Cost Pass-Through in Retail 000001630 269__ $$a2013 000001630 300__ $$a1 online resource (iii, 40 pages plus appendix) 000001630 336__ $$aText 000001630 347__ $$bPDF 000001630 520__ $$aWe examine the extent to which vertical and horizontal market structure can together explain incomplete retail pass-through. To answer this question, we use scanner data from a large U.S. retailer to estimate product level pass-through for three different vertical structures: national brands, private label goods not manufactured by the retailer and private label goods manufactured by the retailer. Our findings emphasize that accounting for the interaction of vertical and horizontal structure is important in understanding how market structure affects pass-through, as a reduction in double-marginalization can raise pass-through directly but can also reduce it indirectly by increasing market share.$$7Abstract 000001630 520__ $$aLes auteurs s’interrogent sur la mesure dans laquelle la structure verticale d’un marché et sa structure horizontale peuvent ensemble expliquer la transmission incomplète des coûts aux prix de détail. Pour répondre à cette question, ils estiment, à l’aide de données provenant d’un important détaillant américain recueillies par balayage optique, le degré de transmission des coûts selon les produits, pour trois structures verticales différentes : marques nationales, marques de distributeur non fabriquées par le détaillant et marques de distributeur fabriquées par lui. D’après les résultats de l’étude, il faut tenir compte de l’interaction des structures verticale et horizontale si l’on veut comprendre comment la structure d’un marché influe sur le degré de répercussion des coûts, du fait que la réduction de la double marginalisation peut aussi bien faire augmenter directement ce degré que le faire diminuer indirectement par l’élargissement des parts de marché.$$7Résumé 000001630 540__ $$aCreative Commons Attribution 4.0 International$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode$$fCC-BY-4.0 000001630 6531_ $$aInflation and prices 000001630 6531_ $$aTransmission of monetary policy 000001630 6531_ $$aInflation et prix 000001630 6531_ $$aTransmission de la politique monétaire 000001630 7001_ $$aHong, Gee Hee 000001630 7001_ $$aLi, Nicholas 000001630 789__ $$w1701-9397$$2ISSN$$eIsPartOf 000001630 8301_ $$aStaff Working Paper 000001630 8301_ $$aDocument de travail du personnel 000001630 8564_ $$uhttps://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/1630/files/wp2013-05.pdf$$9cf080d54-0c91-47ff-bcc9-7bd00d328a66$$s603826$$zFile Source: Bank of Canada website, 2024 000001630 909CO $$ooai:www.oar-rao.bank-banque-canada.ca:1630$$pbibliographic 000001630 980__ $$aStaff Research 000001630 980__ $$aRDM 000001630 991__ $$aPublic