000001531 001__ 1531 000001531 005__ 20250211155831.0 000001531 0247_ $$a10.34989/swp-2009-25$$2DOI 000001531 035__ $$a10.34989/swp-2009-25 000001531 041__ $$aeng 000001531 084__ $$aE Macroeconomics and Monetary Economics$$03005 000001531 084__ $$aE2 Consumption, Saving, Production, Investment, Labor Markets, and Informal Economy$$03019 000001531 084__ $$aE21 Consumption; Saving; Wealth$$03021 000001531 084__ $$aE27 Forecasting and Simulation: Models and Applications$$03027 000001531 084__ $$aE4 Money and Interest Rates$$03035 000001531 084__ $$aE44 Financial Markets and the Macroeconomy$$03040 000001531 084__ $$aE5 Monetary Policy, Central Banking, and the Supply of Money and Credit$$03043 000001531 084__ $$aE51 Money Supply; Credit; Money Multipliers$$03045 000001531 084__ $$aE58 Central Banks and Their Policies$$03047 000001531 245__ $$aCredit Constraints and Consumer Spending 000001531 269__ $$a2009 000001531 300__ $$a1 online resource (iii, 26 pages) 000001531 336__ $$aText 000001531 347__ $$bPDF 000001531 520__ $$aThis paper examines the relationship between aggregate consumer spending and credit availability in the United States. The author finds that consumer spending falls (rises) in response to a reduction (increase) in credit availability. Moreover, she provides a formal assessment of the possibility that credit availability is particularly important for consumer spending when it undergoes large changes. In this respect, she estimates a consumption function in which only large expansions and contractions in credit affect spending. She concludes that large changes in credit availability are particularly important for consumers' spending decisions. As should be expected, these periods tend to be associated with periods of high economic uncertainty. These results show that credit availability should be taken into account when modeling and forecasting consumer spending.$$7Abstract 000001531 520__ $$aL'étude porte sur la relation entre les dépenses de consommation globales et la disponibilité du crédit aux États-Unis. L'auteure constate que les dépenses de consommation diminuent (augmentent) lorsque la disponibilité du crédit décroît (s'accroît). En outre, elle analyse de façon formelle la possibilité que la disponibilité du crédit, lorsque celle-ci varie fortement, soit particulièrement importante pour les dépenses de consommation. À cet égard, elle estime une fonction de consommation dans laquelle seuls les mouvements prononcés d'expansion ou de contraction du crédit agissent sur les dépenses. Elle conclut que les variations marquées de la disponibilité du crédit ont une importance particulière pour les décisions de dépense des consommateurs. Comme il était à prévoir, de telles variations sont généralement associées aux périodes de grande incertitude économique. Ces résultats montrent que la disponibilité du crédit devrait être prise en compte dans la modélisation des dépenses de consommation et l'établissement des prévisions connexes.$$7Résumé 000001531 540__ $$aCreative Commons Attribution 4.0 International$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode$$fCC-BY-4.0 000001531 6531_ $$aCredit and credit aggregates 000001531 6531_ $$aDomestic demand and components 000001531 6531_ $$aRecent economic and financial developments 000001531 6531_ $$aCrédit et agrégats du crédit 000001531 6531_ $$aDemande intérieure et composantes 000001531 6531_ $$aÉvolution économique et financière récente 000001531 7001_ $$aBeaton, Kimberly 000001531 789__ $$w1701-9397$$2ISSN$$eIsPartOf 000001531 8301_ $$aStaff Working Paper 000001531 8301_ $$aDocument de travail du personnel 000001531 8564_ $$uhttps://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/1531/files/wp09-25.pdf$$9e4dd466a-f449-4a33-9bdd-176a3a90dc86$$s213611$$zFile Source: Bank of Canada website, 2024 000001531 909CO $$ooai:www.oar-rao.bank-banque-canada.ca:1531$$pbibliographic 000001531 980__ $$aStaff Research 000001531 980__ $$aRDM 000001531 991__ $$aPublic