000001511 001__ 1511 000001511 005__ 20250211155829.0 000001511 0247_ $$a10.34989/swp-2009-5$$2DOI 000001511 035__ $$a10.34989/swp-2009-5 000001511 041__ $$aeng 000001511 084__ $$aD Microeconomics$$02929 000001511 084__ $$aD4 Market Structure, Pricing, and Design$$02959 000001511 084__ $$aD44 Auctions$$02964 000001511 084__ $$aD6 Welfare Economics$$02977 000001511 084__ $$aD63 Equity, Justice, Inequality, and Other Normative Criteria and Measurement$$02981 000001511 084__ $$aG Financial Economics$$03122 000001511 084__ $$aG2 Financial Institutions and Services$$03136 000001511 084__ $$aG28 Government Policy and Regulation$$03142 000001511 245__ $$aComparison of Auction Formats in Canadian Government Auctions 000001511 269__ $$a2009 000001511 300__ $$a1 online resource (iii, 26 pages plus tables) 000001511 336__ $$aText 000001511 347__ $$bPDF 000001511 520__ $$aUsing a rich sample of Canadian government securities auctions, we estimate the structural parameters of a share-auction model accounting for asymmetries across bidders. We find little evidence of asymmetries between participants at Canadian government nominal bond auctions. A counter-factual analysis also suggests that given the assumptions underlying the model used, including that participation and quality of information are exogenous, the discriminatory format currently in place is superior to the uniform-price format in terms of the revenue generated by the Canadian government. Both auction formats, however, are found, under the same assumptions, to be dominated by the so-called "Spanish auction" format.$$7Abstract 000001511 520__ $$aÀ l'aide d'un riche échantillon d'adjudications de titres du gouvernement canadien, les auteurs estiment les paramètres structurels d'un modèle d'enchère pluri-unitaire qui tient compte de la présence éventuelle d'asymétries dans le comportement des soumissionnaires. Leurs résultats ne mettent en évidence aucune asymétrie majeure entre les participants aux adjudications d'obligations à rendement nominal. En outre, une analyse contrefactuelle donne à penser que, compte tenu des hypothèses qui sous-tendent le modèle des auteurs, dont celle voulant que le degré de participation et la qualité de l'information soient des variables exogènes, le mode actuel d'adjudication à prix multiples rapporte au gouvernement canadien des revenus supérieurs à ceux que l'on obtiendrait au moyen d'enchères à prix uniforme. Il semble toutefois qu'à ce chapitre, la forme d'adjudication « à l'espagnole » dominerait les deux autres formes, toujours selon les mêmes hypothèses.$$7Résumé 000001511 540__ $$aCreative Commons Attribution 4.0 International$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode$$fCC-BY-4.0 000001511 6531_ $$aDebt Management 000001511 6531_ $$aFinancial markets 000001511 6531_ $$aMarket structure and pricing 000001511 6531_ $$aGestion de la dette 000001511 6531_ $$aMarchés financiers 000001511 6531_ $$aStructure de marché et établissement des prix 000001511 7001_ $$aArmantier, Olivier 000001511 7001_ $$aLafhel, Nourredine 000001511 789__ $$w1701-9397$$2ISSN$$eIsPartOf 000001511 8301_ $$aStaff Working Paper 000001511 8301_ $$aDocument de travail du personnel 000001511 8564_ $$uhttps://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/1511/files/wp09-5.pdf$$9eab7599a-f475-4364-b018-1e52be530940$$s287257$$zFile Source: Bank of Canada website, 2024 000001511 909CO $$ooai:www.oar-rao.bank-banque-canada.ca:1511$$pbibliographic 000001511 980__ $$aStaff Research 000001511 980__ $$aRDM 000001511 991__ $$aPublic