000001385 001__ 1385 000001385 005__ 20250211155818.0 000001385 0247_ $$a10.34989/swp-2006-35$$2DOI 000001385 035__ $$a10.34989/swp-2006-35 000001385 041__ $$aeng 000001385 084__ $$aD Microeconomics$$02929 000001385 084__ $$aD4 Market Structure, Pricing, and Design$$02959 000001385 084__ $$aD4 Market Structure, Pricing, and Design$$02960 000001385 084__ $$aE Macroeconomics and Monetary Economics$$03005 000001385 084__ $$aE3 Prices, Business Fluctuations, and Cycles$$03029 000001385 084__ $$aE30 General$$03030 000001385 084__ $$aL Industrial Organization$$03364 000001385 084__ $$aL1 Market Structure, Firm Strategy, and Market Performance$$03367 000001385 084__ $$aL11 Production, Pricing, and Market Structure; Size Distribution of Firms$$03369 000001385 245__ $$aSurvey of Price-Setting Behaviour of Canadian Companies 000001385 260__ $$bBank of Canada 000001385 269__ $$a2006 000001385 300__ $$a1 online resource (v, 56 pages) 000001385 336__ $$aText 000001385 347__ $$bPDF 000001385 520__ $$aIn many mainstream macroeconomic models, sticky prices play an important role in explaining the effects of monetary policy on the economy. Various theories have been set forth to explain why prices are sticky. This study takes a firm-level survey approach, in a spirit similar to Blinder et al. (1998), to shed some light on the question of why prices are sticky. In particular, the Bank of Canada's regional offices surveyed 170 Canadian firms for their views on price dynamics. The authors find that the most important motivators of price changes are price changes by competitors, changes in domestic input costs, and changes in demand. Surprisingly, but consistent with the results reported in Bils and Klenow (2002), the survey evidence suggests that more than 50 per cent of firms change their prices more than four times a year. Moreover, the survey indicates that prices change more frequently than they did ten years ago, because of more intense competition and advances in information technology.$$7Abstract 000001385 520__ $$aNombreux sont les modèles macroéconomiques dans lesquels la rigidité des prix sert de clef à l'interprétation des effets de la politique monétaire sur l'économie. Différentes théories ont été mises en avant pour expliquer cette rigidité. Les auteurs abordent la question à la manière de Blinder et coll. (1998), par la voie d'une enquête. Plus précisément, ils se fondent sur l'enquête que les bureaux régionaux de la Banque du Canada ont menée auprès de 170 entreprises canadiennes en vue de recueillir leurs points de vue sur la dynamique des prix. Les auteurs constatent que les modifications de prix sont principalement motivées par celles qu'effectuent les concurrents, par les variations du coût des intrants intérieurs et par les variations de la demande. Fait étonnant, mais qui est conforme aux résultats de Bils et Klenow (2002), plus de la moitié des entreprises rajusteraient leurs prix au moins quatre fois par an d'après les données de l'enquête. En outre, l'intensification de la concurrence et les progrès des technologies de l'information auraient amené les firmes à réviser leurs prix plus souvent qu'elles ne le faisaient il y a dix ans.$$7Résumé 000001385 540__ $$aCreative Commons Attribution 4.0 International$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode$$fCC-BY-4.0 000001385 6531_ $$aInflation and prices 000001385 6531_ $$aTransmission of monetary policy 000001385 6531_ $$aInflation et prix 000001385 6531_ $$aTransmission de la politique monétaire 000001385 7001_ $$aAmirault, David 000001385 7001_ $$aKwan, Carolyn 000001385 7001_ $$aWilkinson, Gordon 000001385 789__ $$w1192-5434$$2ISSN$$eIsPartOf 000001385 8301_ $$aStaff Working Paper 000001385 8301_ $$aDocument de travail du personnel 000001385 8564_ $$uhttps://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/1385/files/wp06-35.pdf$$9e183eef4-5e3b-41a8-acd7-f2ddd762f5a4$$s248890$$zFile Source: Bank of Canada website, 2024 000001385 909CO $$ooai:www.oar-rao.bank-banque-canada.ca:1385$$pbibliographic 000001385 980__ $$aStaff Research 000001385 980__ $$aRDM 000001385 991__ $$aPublic