TY - GEN AB - How can policy-makers avoid large policy errors when they are uncertain about the true model of the economy? The author discusses some recent approaches that can be used for that purpose under two alternative scenarios: (i) the policy-maker has one reference model for choosing policy but cannot take a stand as to how that model is misspecified, and (ii) the policy-maker, being uncertain about the economy's true structure, entertains multiple distinct models of the economy. The author shows how these approaches can be implemented in practice using as benchmark models simplified versions of Fuhrer and Moore (1995) and Christiano, Eichenbaum, and Evans (2005). AB - Comment les autorités peuvent-elles éviter de grosses erreurs dans le choix de leur politique monétaire lorsqu'elles ne savent pas quel modèle de l'économie est le plus indiqué? L'auteur expose quelques-unes des méthodes avancées récemment à cette fin en distinguant deux cas de figure : i) les décideurs se réfèrent à un seul modèle, mais ignorent lesquels de ses éléments ont été mal spécifiés; ii) les décideurs retiennent plusieurs modèles différents parce qu'ils ne connaissent pas la véritable structure de l'économie. En s'appuyant sur des versions simplifiées des modèles proposés par Fuhrer et Moore (1995) et par Christiano, Eichenbaum et Evans (2005), l'auteur montre comment les méthodes considérées peuvent être mises concrètement à profit. AU - Cateau, Gino DA - 2006 DO - 10.34989/swp-2006-13 DO - DOI ID - 1363 KW - Uncertainty and monetary policy KW - Incertitude et politique monétaire L1 - https://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/1363/files/wp06-13.pdf L2 - https://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/1363/files/wp06-13.pdf L4 - https://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/1363/files/wp06-13.pdf LA - eng LK - https://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/1363/files/wp06-13.pdf N2 - How can policy-makers avoid large policy errors when they are uncertain about the true model of the economy? The author discusses some recent approaches that can be used for that purpose under two alternative scenarios: (i) the policy-maker has one reference model for choosing policy but cannot take a stand as to how that model is misspecified, and (ii) the policy-maker, being uncertain about the economy's true structure, entertains multiple distinct models of the economy. The author shows how these approaches can be implemented in practice using as benchmark models simplified versions of Fuhrer and Moore (1995) and Christiano, Eichenbaum, and Evans (2005). N2 - Comment les autorités peuvent-elles éviter de grosses erreurs dans le choix de leur politique monétaire lorsqu'elles ne savent pas quel modèle de l'économie est le plus indiqué? L'auteur expose quelques-unes des méthodes avancées récemment à cette fin en distinguant deux cas de figure : i) les décideurs se réfèrent à un seul modèle, mais ignorent lesquels de ses éléments ont été mal spécifiés; ii) les décideurs retiennent plusieurs modèles différents parce qu'ils ne connaissent pas la véritable structure de l'économie. En s'appuyant sur des versions simplifiées des modèles proposés par Fuhrer et Moore (1995) et par Christiano, Eichenbaum et Evans (2005), l'auteur montre comment les méthodes considérées peuvent être mises concrètement à profit. PB - Bank of Canada PY - 2006 T1 - Guarding Against Large Policy Errors under Model Uncertainty TI - Guarding Against Large Policy Errors under Model Uncertainty UR - https://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/1363/files/wp06-13.pdf Y1 - 2006 ER -