000001361 001__ 1361 000001361 005__ 20250211155815.0 000001361 0247_ $$a10.34989/swp-2006-11$$2DOI 000001361 035__ $$a10.34989/swp-2006-11 000001361 041__ $$aeng 000001361 084__ $$aC Mathematical and Quantitative Methods$$02849 000001361 084__ $$aC2 Single Equation Models; Single Variables$$02862 000001361 084__ $$aC22 Time-Series Models; Dynamic Quantile Regressions; Dynamic Treatment Effect Models; Diffusion Processes$$02864 000001361 084__ $$aC5 Econometric Modeling$$02889 000001361 084__ $$aC52 Model Evaluation, Validation, and Selection$$02892 000001361 084__ $$aE Macroeconomics and Monetary Economics$$03005 000001361 084__ $$aE5 Monetary Policy, Central Banking, and the Supply of Money and Credit$$03043 000001361 084__ $$aE52 Monetary Policy$$03046 000001361 245__ $$aThe Federal Reserve's Dual Mandate: A Time-Varying Monetary Policy Priority Index for the United States 000001361 260__ $$bBank of Canada 000001361 269__ $$a2006 000001361 300__ $$a1 online resource (vi, 22 pages) 000001361 336__ $$aText 000001361 347__ $$bPDF 000001361 520__ $$aIn the United States, the Federal Reserve has a dual mandate of promoting stable inflation and maximum employment. Since the Fed directly controls only one instrument—the federal funds rate—the authors argue that the Fed's priorities continuously alternate between inflation and economic activity. In this paper, the authors assume that the effective weights put by the Fed on different indicators vary over time. To test this assumption, they estimate a monetary policy priority index by adding non-linear endogenous weights to a conventional Taylor-type rule. In a departure from the existing literature, the authors do not try to distinguish between longlasting monetary policy regimes. Instead, their model allows the Fed's priorities to vary continuously. It is therefore possible to assess the Fed's priorities at any given time during the Greenspan era. Further, the authors' non-linear reaction function specification allows the Fed to react more agressively to inflation the more expected inflation diverges from an implicit target. The specification takes into account the accepted idea that the Fed's inflation mandate ultimately prevails over its economic activity mandate. The authors' results are intuitive and corroborated by historical evidence. Indeed, the monetary policy indexes show that the Fed's focus was mainly on inflation over the first 10 years of Greenspan's term as Fed chairman. Then, around 1998, economic activity became the Fed's main focus. This is consistent with the gain in the Fed's credibility over the Greenspan era.$$7Abstract 000001361 520__ $$aAux États-Unis, la Réserve fédérale a le double mandat de promouvoir la stabilité de l'inflation et un niveau d'emploi maximal. Comme elle ne contrôle directement qu'un instrument — le taux des fonds fédéraux —, les auteurs soutiennent que ses priorités oscillent constamment entre deux pôles : l'inflation et l'activité économique. Ils postulent en conséquence que l'importance relative effectivement accordée par la Réserve fédérale aux différents indicateurs varie au fil du temps. Pour tester cette hypothèse, ils estiment un indice des priorités de la politique monétaire en intégrant à une règle de Taylor classique des pondérations endogènes non linéaires. Rompant avec la pratique de leurs prédécesseurs, les auteurs ne cherchent pas à dégager les orientations de la politique monétaire à long terme, mais formulent un modèle dans lequel les priorités de la Réserve fédérale peuvent varier de façon continue. De la sorte, il devient possible d'évaluer à tout moment ce qu'ont été les priorités de l'institution sous la houlette de Greenspan. En outre, la fonction de réaction non linéaire retenue par les auteurs permet à la Réserve fédérale de réagir à l'inflation avec d'autant plus de force que le taux d'inflation attendu s'écarte d'une cible implicite. Sa forme traduit l'idée admise que la lutte contre l'inflation prime en fin de compte sur la promotion de l'activité économique dans le double mandat de l'institution. Les résultats obtenus sont intuitifs et corroborés par les données historiques. Comme le montre bien l'indice des priorités mis au point, la Réserve fédérale s'est surtout préoccupée de l'inflation durant la première décennie de la présidence de Greenspan, puis elle a tourné davantage son attention vers l'activité économique aux alentours de 1998. Cette évolution concorde avec l'amélioration de la crédibilité de l'institution durant l'ère Greenspan.$$7Résumé 000001361 540__ $$aCreative Commons Attribution 4.0 International$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode$$fCC-BY-4.0 000001361 6531_ $$aEconometric and statistical methods 000001361 6531_ $$aMonetary policy framework 000001361 6531_ $$aMonetary policy implementation 000001361 6531_ $$aMéthodes économétriques et statistiques 000001361 6531_ $$aCadre de la politique monétaire 000001361 6531_ $$aMise en oeuvre de la politique monétaire 000001361 7001_ $$aLalonde, René 000001361 7001_ $$aParent, Nicolas 000001361 789__ $$w1192-5434$$2ISSN$$eIsPartOf 000001361 8301_ $$aStaff Working Paper 000001361 8301_ $$aDocument de travail du personnel 000001361 8564_ $$uhttps://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/1361/files/wp06-11.pdf$$90dad0650-8440-47e6-8841-3dbec9a96aa6$$s219157$$zFile Source: Bank of Canada website, 2024 000001361 909CO $$ooai:www.oar-rao.bank-banque-canada.ca:1361$$pbibliographic 000001361 980__ $$aStaff Research 000001361 980__ $$aRDM 000001361 991__ $$aPublic