000001235 001__ 1235 000001235 005__ 20250211155804.0 000001235 0247_ $$a10.34989/sdp-2009-10$$2DOI 000001235 035__ $$a10.34989/sdp-2009-10 000001235 041__ $$aeng 000001235 084__ $$aF International Economics$$03061 000001235 084__ $$aF3 International Finance$$03084 000001235 084__ $$aF33 International Monetary Arrangements and Institutions$$03088 000001235 245__ $$aStrengthening IMF Surveillance: An Assessment of Recent Reforms 000001235 260__ $$bBank of Canada 000001235 269__ $$a2009 000001235 300__ $$a1 online resource (iii, 19 pages) 000001235 336__ $$aText 000001235 347__ $$bPDF 000001235 520__ $$aThe authors assess the potential impact of recently approved reforms to International Monetary Fund (IMF) surveillance; namely, the "2007 Decision on Bilateral Surveillance Over Members' Policies" and the "Statement of Surveillance Priorities" (SSP). They conclude that these complementary reforms have the potential to create a comprehensive and coherent framework for IMF surveillance. If implemented properly, the reforms could strengthen the effectiveness of surveillance and thus enhance the IMF's ability to prevent crises and maintain a stable international financial system. Moreover, the impact of the reforms would be increased with a few refinements to the application of the 2007 Decision – in particular, a focus on real exchange rate adjustment, rather than exchange rate misalignment – and some evolutionary amendments to the SSP. In addition, surveillance reforms would be more effective if they were supported by changes to the surveillance review process and by governance reforms that enhance the IMF's accountability framework and improve member co-operation.$$7Abstract 000001235 520__ $$aLes auteurs évaluent l'incidence que pourraient avoir les réformes de la mission de surveillance du Fonds monétaire international (FMI) qui ont été récemment adoptées, soit la « Décision de 2007 sur la surveillance bilatérale des politiques des États membres » et la « Déclaration des priorités de la surveillance ». Ils concluent que ces réformes complémentaires ont vocation à créer un cadre exhaustif et cohérent de surveillance. Si elles sont menées à bien, ces mesures pourraient augmenter l'efficacité des activités de surveillance et, partant, rendre le FMI mieux à même de prévenir les crises et de sauvegarder la stabilité du système financier international. Les auteurs notent qu'il serait possible d'accroître l'impact des réformes en affinant la mise en oeuvre de la Décision de 2007 – en particulier grâce à une priorité donnée non plus au désalignement du taux de change réel mais à son ajustement – et en favorisant des révisions graduelles de la Déclaration des priorités de la surveillance. Ces réformes seraient également renforcées si elles s'accompagnaient d'une modification du processus d'examen de la surveillance et d'une amélioration de la gouvernance qui viendraient parfaire le cadre de responsabilité du Fonds et faciliter la coopération entre les pays membres.$$7Résumé 000001235 540__ $$aCreative Commons Attribution 4.0 International$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode$$fCC-BY-4.0 000001235 6531_ $$aInternational topics 000001235 6531_ $$aQuestions internationales 000001235 7001_ $$aLavigne, Robert 000001235 7001_ $$aSchembri, Lawrence L 000001235 789__ $$w1914-0568$$2ISSN$$eIsPartOf 000001235 8301_ $$aStaff Discussion Paper 000001235 8301_ $$aDocument d’analyse du personnel 000001235 8564_ $$9bd7bb33b-1d50-424d-899f-fca63ad7216d$$s153937$$uhttps://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/1235/files/dp09-10.pdf$$zFile Source: Bank of Canada website, 2024 000001235 909CO $$ooai:www.oar-rao.bank-banque-canada.ca:1235$$pbibliographic 000001235 980__ $$aStaff Research 000001235 980__ $$aRDM 000001235 991__ $$aPublic