000001219 001__ 1219 000001219 005__ 20250211155802.0 000001219 0247_ $$a10.34989/sdp-2008-12$$2DOI 000001219 035__ $$a10.34989/sdp-2008-12 000001219 041__ $$aeng 000001219 084__ $$aE Macroeconomics and Monetary Economics$$03005 000001219 084__ $$aE4 Money and Interest Rates$$03035 000001219 084__ $$aE41 Demand for Money$$03037 000001219 084__ $$aL Industrial Organization$$03364 000001219 084__ $$aL2 Firm Objectives, Organization, and Behavior$$03377 000001219 245__ $$aMerchant Acceptance, Costs, and Perceptions of Retail Payments: A Canadian Survey 000001219 260__ $$bBank of Canada 000001219 269__ $$a2008 000001219 300__ $$a1 online resource (iii, 44 pages) 000001219 336__ $$aText 000001219 347__ $$bPDF 000001219 520__ $$aUsing the results of a survey on accepted means of payment, the authors examine merchant preferences and perceptions of retail payment reliability, risk, and costs; the share of each type of payment method over total sales; and the costs involved in accepting payments. Models are developed for each means of payment in order to determine how merchant characteristics may influence their responses. The authors find that the average transaction value, total transaction volume, and/or number of point-of-sale terminals influence merchant perceptions. The authors confirm that merchant preferences are determined by their perceptions and that the intensity of payment use is also important. Furthermore, the authors find that, aside from the initial decision to accept a payment method, merchants have little influence over the payment decisions made by consumers. These last two findings are indicative of the two-sided nature of payments. The marginal costs of accepting payment methods are also estimated and compared, and payment card processing fees are examined.$$7Abstract 000001219 520__ $$aÀ partir des résultats d'une enquête menée sur les moyens de paiement acceptés, les auteurs étudient les préférences des commerçants et leurs perceptions à l'égard de la fiabilité, du risque et du coût des divers modes de paiement de détail. Ils étudient également la part de chacun de ces modes dans le chiffre d'affaires des répondants, de même que les frais liés aux instruments de paiement acceptés. Pour chaque méthode de paiement, ils construisent un modèle qui leur permet d'évaluer comment les caractéristiques des commerçants influent sur leurs réponses. Les auteurs constatent que le montant moyen et le volume total des transactions ainsi que le nombre de terminaux aux points de vente ont une incidence sur les perceptions des commerçants. Ils confirment que, sur le plan des préférences, les perceptions des commerçants sont déterminantes et que la fréquence d'usage d'un instrument de paiement joue aussi un rôle important. Qui plus est, sauf par la décision initiale d'accepter un mode de paiement, il apparaît que les commerçants ont peu d'influence sur l'instrument que choisira leur clientèle. Ces deux dernières observations témoignent de la nature bilatérale du paiement. Les auteurs estiment et comparent par ailleurs les coûts marginaux des différents instruments acceptés et analysent les frais de traitement des cartes.$$7Résumé 000001219 540__ $$aCreative Commons Attribution 4.0 International$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode$$fCC-BY-4.0 000001219 6531_ $$aBank notes 000001219 6531_ $$aBillets de banque 000001219 7001_ $$aArango, Carlos 000001219 7001_ $$aTaylor, Varya 000001219 789__ $$w1914-0568$$2ISSN$$eIsPartOf 000001219 8301_ $$aStaff Discussion Paper 000001219 8301_ $$aDocument d’analyse du personnel 000001219 8564_ $$956a55c08-8d00-4ec4-9917-ad491cf8ae63$$s397182$$uhttps://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/1219/files/dp08-12.pdf$$zFile Source: Bank of Canada website, 2024 000001219 909CO $$ooai:www.oar-rao.bank-banque-canada.ca:1219$$pbibliographic 000001219 980__ $$aStaff Research 000001219 980__ $$aRDM 000001219 991__ $$aPublic